Ta witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z polityką plików cookies.
RozumiemUkończyła studia na kierunku „Wczesna edukacja z logopedią” oraz studia podyplomowe „Zarządzanie w oświacie.” Jest dyplomowanym edukatorem Montessori dzieci w wieku przedszkolnym. Od ponad 6 lat pracuje w jednym z gdyńskich przedszkoli Montessori, w którym obecnie pełnię funkcje dyrektora i nauczyciela Montessori. Interesuje się niekonwencjonalnymi metodami nauczania, jednakże najbliższa jest jej filozofia Marii Montessori. W pracy zarówno z dziećmi jak i z dorosłym najważniejsza jest dla niej relacja oparta na szacunku i zrozumieniu. Prywatnie jest szczęśliwą mamą niespełna 2 letniego Milana.
Z wykształcenia jest pedagogiem wczesnoszkolnym. Od 12 lat pracuje z dziećmi. 7 lat pracy poświęciła dzieciom przedszkolnym, a dziś jest nauczycielem w klasach 1-3, doradcą metodycznym oraz trenerem Montessori. W życiu prywatnym i zawodowym stawia na budowanie relacji opartej na szacunku. Montessori traktuje jako filozofię życia. Wciąż się dokształca. Poza studiami wyższymi ukończyła kursy montessoriańskie na trzech poziomach: 0-3; 2,5-6, 6-9. Nieustannie poświęca czas na rozwój kompetencji komunikacyjnych i poszerzanie wiedzy na tematy dla niej ważne. W czasie wolnym spaceruje oraz czyta.
Jest pedagogiem, nauczycielem i trenerką Montessori. Pracuje z dziećmi od 0 do 6 roku życia już ponad 10 lat. Pracowała jako anglojęzyczny nauczyciel Montessori w placówkach demokratycznych, międzynarodowym żłobku i przedszkolu Montessori, a także prowadziła projekty profilaktyczne w klasach 1-3. Ukończyła kursy i warsztaty Montessori w Polsce oraz szkolenie Montessori wraz z obserwacjami w placówkach w Norwegii. Tłumaczyła warsztaty prowadzone przez Laurę Dupree oraz Paula Epsteina dla Polskiego Instytutu Montessori. Odbyła liczne kursy i szkolenia NVC. Obecnie prowadzi warsztaty i konsultacje dla rodziców z edukacji Montessori w domu oraz pracuje jako wicedyrektor metodyczny i ds. szkoleń w żłobkach Montessori w Warszawie. Ważne są dla niej kontakt z naturą oraz uważność na codzień. Uczy się tego od dzieci towarzysząc im w codziennych troskach i radościach, obserwując i nie przeszkadzając. Prywatnie jest mamą wspaniałej nastolatki. W wolnym czasie czyta, medytuje, zajmuje się ogrodem i jeździ z córką do stajni.
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Pracownik naukowo - dydaktyczny Instytutu Pedagogiki (Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Zakład Dydaktyki. Miłośnik pedagogiki Marii Montessori i innych alternatyw we wczesnej edukacji. Certyfikowany tutor akademicki, nauczyciel języka angielskiego. W pracy dydaktycznej, kształcąc przyszłych nauczycieli opowiada się za daleko posuniętą autonomią. Uczestnik wielu międzynarodowych, a także krajowych konferencji i sympozjów poświęconych pedagogiki Marii Montessori. Członek międzynarodowych stowarzyszeń́ naukowych i popularyzujących kształcenie alternatywne, w tym: Montessori Europe (grupa badawcza MERGe), Association Montessori Internationale, Centrum Tutorów UG. Współtworzący radę redakcyjną międzynarodowego czasopisma naukowego poświęconego edukacji Montessori – Journal of Montessori Research and Education. Autor licznych publikacji i badań poświęconych dydaktyce ogólnej oraz pedagogice montessoriańskiej, a także współautor dwóch autorskich programów kształcenia. Doradca i szkoleniowiec rad pedagogicznych, a także były dyrektor szkoły podstawowej Montessori promujący ścisłą̨ współpracę̨ pomiędzy nauczycielami, rodzicami i uczniami. Trener Polskiego Centrum Montessori.
„Montessorianka” od zawsze. Ukończyła studia pedagogiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, a także dwuletnie międzynarodowe studia podyplomowe z zakresu pedagogiki i terapii Montessori przy współpracy z Kinderzentrum w Monachium. Ukończyła również kurs Montessori „Assistant to Infancy” dla dzieci od urodzenia do trzeciego roku życia oraz kurs szkolny Montessori dla osób do 12 roku życia.
Przygodę z Montessori rozpoczęła w 2001 roku jako wolontariusz w krakowskim przedszkolu, a następnie od 2003 jako nauczyciel prowadzący grupę przedszkolną. Od 2007 roku jest także trenerem nauczycieli Montessori w Polsce (Polskie Centrum Montessori) i za granicą (Modern Montessori International) – pracowała w Warszawie, Konstancinie, Singapurze, Indiach, Indonezji, Tajlandii, Sri Lance i Malezji. Od 2016 roku prowadzi Montessori City® - miejsce wsparcia dla dzieci i rodzin w edukacji domowej.
Prywatnie – ekologicznie zorientowana, pełna energii wegetarianka. Czas poza pracą lubi spędzać podróżując, jeżdżąc rowerem, uprawiając wspinaczkę i nurkowanie – a wszystko to ze swoim synem, Stanisławem.
Polina Jurowa – do Polski przyjechała 10 lat temu. Na Ukrainie ukończyła szkołę muzyczną, kierunek dyrygentura. W Polsce studiowała pedagogikę na Uniwersytecie Gdańskim. Jeszcze w trakcie studiów rozpoczęła pracę z dziećmi. Miała zaszczyt i przyjemność zdobyć dyplom nauczyciela Montessori do dzieci do trzeciego roku życia u trenerki Laury Dupree (Polski Instytut Montessori). Odbyła kurs i szkolenie z zakresu NVC (Non Violent Communication).
Aktualnie prowadzi grupę Toddlers w Gdynii (Montessori numer 1 Gdynia). W życiu prywatnym jest szczęśliwą posiadaczką i miłośniczką Doga Niemieckiego. Kocha czytać, gotować, podróżować, poznawać różne aspekty istnienia ludzkości.
Blanka Błuś - Infant and Toddler Montessori Teacher (dyplom Polskiego Instytutu Montessori), pracuje z dziećmi w środowisku Montessori od 2006 roku (w przedszkolu Montessori jako asystent nauczyciela i w żłobku jako nauczyciel Montessori). Zanim została edukatorką Montessori studiowała historię sztuki oraz organizację i projektowanie reklamy, studiowała także w Instytucie Badań Literackich PAN. Przez wiele lat prowadziła warsztaty teatralne oraz lekcje muzealne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ukończyła kursy i szkolenia z zakresu komunikacji (Pozytywna Dyscyplina, dwustopniowy NVC - Porozumienie bez przemocy), Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz Kurs Treningu Antydyskryminacyjnego. Od 2018 roku współprowadzi grupę toddlersów w Be Montessori w Gdańsku. W byciu z dziećmi najbardziej zachwyca ją obserwowanie, jak dziecko staje się, rozwija i odkrywa świat. Zawsze stara się wspierać rozwój dzieci poprzez kontakt z naturą, sztuką i umożliwianie dzieciom naturalnej i spontanicznej ekspresji w twórczości, ruchu i zabawie. Jest mamą siedmioletniej dziewczynki a jeżeli ma wolną chwilę, czyta książki o rozwoju mózgu, renowuje meble i śpiewa.
Nazywam się Alicja Fałdowska. Jestem trenerką w Polskim Centrum Montessori.
Swoją przygodę z pedaogigką Marii Montessori rozpoczęłam w jednym z Gdańskich przedszkoli w 2012 roku, gdzie doświadczyłam szacunku i miłości do dziecka, innych ludzi, przyrody oraz świata. Od tego momentu Pedagogika Montessori stała się częścią mojego życia i wyznaczała drogę mojego rozwoju.
Pomimo posiadanego dyplomu z wczesnej edukacji, czułam, że zagłębienie się w myśl pedagogiki Montessori jest drogą, jaką chcę podążać, jako wychowawca, nauczyciel, a teraz mama Ignacego.
W procesie wzrastania zdobyłam dyplom nauczyciela Montessori do pracy z dziećmi w przedziale wiekowym 0-3 oraz 3-6 lat a dopełnieniem stał się dla mnie kurs Porozumiewania bez przemocy Marshalla Rosenberga.
Postanowiłam pójśc o jeden krok dalej. Możliwość przekazywania wartości Marii Montessori osobom poszukującym kontaktu z dzieckiem w procesie edukacji stała się dla mnie nie tylko spełnieniem zawodowym, ale również misją.
Montessori to nie praca, to całe życie.
Jeśli, któreś z wypowiedzianych przeze mnie słów wzbudziły w Tobie zainteresowanie bądź utożsamiają się z Twoim systemem wartości zapisz się na KURS przedszkolny w PCM.
Z przyjemnością potowarzyszę Ci w procesie przemiany i wzrastania, jako nauczyciel Montessori.
Nazywam się Karolina Kajzer. Z wykształcenia jestem nauczycielem języka polskiego i logopedą. Skończyłam także studia podyplomowe z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz z zarządzania oświatą. Przede wszystkim jednak, jestem dyplomowanym nauczycielem Montessori.
Od ponad 13 lat pracuję z dziećmi, gównie w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Oprócz pracy z dziećmi, prowadzę także warsztaty dla rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. W mojej pracy lubię przede wszystkim kontakt z ludźmi, to, że każdy dzień jest inny oraz to, że moja praca wymaga ode mnie ciągłego rozwoju. Edukację Montessori traktuję jako drogowskaz w wielu dziedzinach życia. To holistyczne, pełne szacunku i naukowe spojrzenie na człowieka i jego rozwój. Wychowanie w duchu Montessori przygotowuje do odpowiedzialnego, interesującego życia w harmonii z otoczeniem.
Prywatnie jestem żoną oraz mamą półtorarocznej córeczki. Mieszkają z nami także pies i dwa koty. Wolny czas spędzam z rodziną i przyjaciółmi. Uwielbiam poznawać nowych ludzi, ich zwyczaje oraz nowe miejsca. W życiu cenię sobie spokój, równowagę i umiejętność cieszenia się z darów codzienności.
Nazywam się Sandra Boratyńska i jestem trenerką w Polskim Centrum Montessori.
Z wykształcenia jestem pedagogiem społecznym, nauczycielem wczesnoszkolnym i przedszkolnym oraz terapeutą pedagogicznym. Pracuję także z dziećmi ze spektrum autyzmu.
Swoją przygodę z pedagogiką Marii Montessori rozpoczęłam w 2016r. najpierw na kursie przedszkolnym Wczesnej edukacji Montessori dla dzieci w wieku 3-6, następnie na kursie szkolnym w wieku 6-9.
Ukończyłam także Dyplomowy Kurs Montessori w zakresie od 6 do 15 r. ż. zorganizowany przez Akademię Montessori Biberkor we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Montessori.
Na co dzień jestem pedagogiem szkolnym oraz koordynatorem poziomu Lower Elementary w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej „English Montessori School" w Katowicach, gdzie prowadzę szkolenia dla nauczycieli oraz warsztaty dla Rodziców naszych uczniów.
W wolnych chwilach chętnie chodzę po górach oraz praktykuję jogę.